| 
 Upute za polaznike tečaja 
Poštovani polaznici, dobro došli na tečaj Logo - online učenje programiranja (MSWLogo). 
 
Odrasli obično govore "programiranje nije za djecu", "to je strašno komplicirano" ili čak "računalo je samo za igranje". Pozivamo vas da zakoračite u kornjačin svijet i provjerite kako igranje na računalu može postati pravo pravcato programiranje.  
 
U snalaženju u svijetu programiranja pomoći će vam kornjača Tina: ona je vrlo druželjubiva i poslušat će sve vaše upute, hmmm - barem one koje razumije :-).  
Potrebna predznanja 
Od vas se očekuje da imate puno dobre volje za razgovore s kornjačom i upoznavanje njezinoga jezika naredbi. Osim toga dobro bi vam došlo poznavanje korištenja tipkovnice i miša, pokretanje programa, uključivanje računala na internet i upotreba web-preglednika. 
 
Bilo bi nam drago da se volite dopisivati putem interneta jer vas u ovom tečaju očekuje puno razmjenjivanja poruka s ostalim polaznicima. 
 
No, ako i ništa od toga ne znate, svejedno ste dobrodošli, a mi ćemo se potruditi da vam olakšamo snalaženje u ovom online svijetu. 
Ciljevi tečaja 
Nakon završetka ovoga tečaja moći ćete: 
- analizirati postavljeni problemski zadatak, smisliti način za njegovo rješavanje odrediti koje su naredbe potrebne za rješavanje zadatka i napisati program koji rješava postavljeni problemski zadatak
 
- razumjeti mogućnosti upotrebe različitih naredbi
 
- napisati programe u programskom jeziku Logo koji rješavaju zadatke s crtanjem i računanjem 
 
- razlikovati naredbe za crtanje i primjenjivati ih u pisanju programa 
 
- postaviti osnovna svojstva kornjače
 
- upotrebljavati editor za pisanje i pospremanje programa
 
- upotrebljavati potprograme pri rješavanju problemskih zadataka
 
- upotrebljavati varijable i osnovne računske operacije u programima
 
- uočiti prednosti, razumjeti i primjenjivati naredbe za ponavljanje (petlje)
 
- uočiti prednosti, razumjeti i primjenjivati naredbe za grananje programa na temelju postavljenih uvjeta
 
- koristiti više kornjača prilikom crtanja crteža
 
- pisati jednostavne programe za crtanje u perspektivi (3D)
 
 
Trajanje online tečaja je 36 sati, koji će vam sigurno proletjeti u trenu. Prednost online tečaja je da možete čitati sadržaje, rješavati zadatke i isprobavati igrice u bilo koje doba dana i noći ako baš želite prije spavanja riješiti još koji Logo zadačić. 
 
Očekuje vas dosta posla, ali zato ćete biti zadovoljni kad stignete do kraja 12. lekcije i otkrijete puno tajni programiranja.  
Sadržaj tečaja nalazi se na početnoj stranici, a organiziran je u dvanaest poglavlja. 
Pojedinu lekciju iz popisa sadržaja otvarate klikom na njen naslov u popisu. 
Za navigaciju kroz lekcije možete koristiti strelice u gornjem desnom uglu ekrana . Odabirom iz padajućeg izbornika možete izabrati lekciju koju želite. 
  
Na kraju poglavlja 1 naći ćete početnu provjeru znanja, a na kraju tečaja je i završna provjera znanja. 
Na vaš konačan uspjeh utječu rezultati sva 3 postavljena zadataka za provjeru i sudjelovanje u raspravama. Ukupan broj bodova je 100 od toga, zadaci za provjeru nose 80 bodova (23 + 27 + 30), a sudjelovanje u raspravama 20 bodova (3 +3 + 4 + 10).  
Tijekom tečaja možete komunicirati s mentorom i ostalim polaznicima koristeći alat za rasprave. Poruke koje napišete unutar tog alata biti će vidljive svima. 
Želite li neku poruku uputiti posebno nekoj osobi – učinite to koristeći alat Poruke koji se nalazi u lijevom stupcu navigacije. 
Upute za radne zadatke 
U tečaju vas očekuju tri radna zadatka koja trebate riješiti. Radi se o zadacima za koje trebate napisati programe u Logu, spremiti ih u datoteku te zatim prebaciti na web pomoću alata Radni zadaci koji se nalazi u desnom stupcu navigacije. 
Alat zadaci koristite tako da u desnom stupcu kliknete na Zadaci i odaberete zadatak koji želite riješiti. Klikom na naslov zadatka u tablici otvorit će se opis zadatka. 
 U odjeljku Upload datoteke kliknite na Browse i pronađite datoteku rješenja radnog zadatka na svojem računalu, pa kliknite na Upload ove datoteke(pričekajte da se datoteka učita).
Ocjena zadatka pojaviti će se kasnije, nakon što učitelj pregleda i ocijeni vaše rješenje. Svoju ocjenu ćete moći vidjeti u alatu Ocjene u lijevom stupcu navigacije. 
Preporuke polaznicima 
- čitajte lekcije, ako treba i nekoliko puta
 
- pokušajte samostalno riješiti primjere prije nego što pogledate rješenja
 
- gdje god zapnete - pitajte - u tečaju nas ima puno zajedno s vama
 
- pišite poruke u rasprave - uvijek će se naći netko tko će znati odgovoriti na vaše pitanje ili kome će dobro doći vaša pomoć
 
- budite savjesni u rješavanu zadataka i ne odgađajte svoje obveze
 
- zabavite se, nasmijte i našalite - programiranje nije ozbiljno i dosadno
 
 
Multimedija u tečaju 
- Tinino igralište - simulacija MSWLoga u sklopu tečaja 
 
- omogućava isprobavanje i učenje osnovnih Logo naredbi u pojednostavljenom okruženju.
 
 
- interaktivne vježbe 
 
- omogućavaju uvježbavanje naredbi na drugačiji način - primjerice spajanjem parova, dopunjavanjem rečenica ili vođenjem kornjače Tine kroz utrke.
 
 
- multimedijalna objašnjenja primjera 
 
- omogućavaju razumijevanje i praćenje primjera na multimedijalan način - tekstom, slikom i zvukom.
 
 
 
Multimedija je napravljena u obliku flash animacija. Da biste ih mogli vidjeti potreban vam je Flash Player inačica 9 ili novija. Flash Player možete preuzeti ovdje. 
 
Prilikom otvaranja lekcije koja sadrži multimediju može se dogoditi da vaš web-preglednik (primjerice Internet Explorer) dojavi poruku o nesigurnim stavkama na stranici. U tom slučaju dozvolite učitavanje i prikazivanje nesigurnih dijelova. 
  
Brzina učitavanja multimedijskih dijelova ovisi o brzini pristupa na internet, zato imajte strpljenja i pričekajte da se cijela multimedija učita prije nego što je pokušate pokrenuti. Multimedijske dijelove pokrenite tako da najprije jednom kliknete na okvir s multimedijom, a zatim napravite radnju koja se u toj vježbi očekuje, primjerice klik na okvir za upisivanje, povlačenje dijelova ili klik na strelicu za izvođenje. 
 |