Kursthemen

  • Malo školsko natjecanje u obračunu plaća



    Nakon sudjelovanja na izlučnom natjecanju u disciplini Poduzetništvo, provedenom 20.04.2021. godine, kolegice i ja zaključile smo da postoji potreba za ponavljanjem nastavnog sadržaja predmeta Računovodstvo i u četvrtim razredima strukovne škole komercijalnog usmjerenja s ciljem bolje pripreme naših komercijalista za natjecanje u disciplini Poduzetništvo.

    Prema modelu zadatka WSC 2021 (Worldskills Croatia), modul pet odnosi se na financije i među ostalima sadrži obračun plaće zaposlenika.

    Na početku školske godine, u rujnu, organizirat ćemo malo školsko natjecanje u obračunu plaće. Nadareni učenici završnih razreda bit će pozvani na dodatnu nastavu, pripreme za malo školsko natjecanje, u trajanju od 2 školska sata.

    Nakon toga, organizirat ćemo malo školsko natjecanje u trajanju od jednog nastavnog sata. Svi učenici koji točno riješe zadatak, bit će nagrađeni odličnom ocjenom iz strukovnih vježbi. Učenici će dobiti zadatak sa izlučnog natjecanja u disciplini Poduzetništvo, 20.04.2021., kako slijedi u zadatku.


  • Točka pokrića troškova

    Ishodi koje učenici ostvaruju kroz ovaj nastavni sat:

    • projektirati troškove tvrtke
    • razlikovati fiksne od varijabilnih troškova
    • izraditi grafikon dobiti
    • uočiti točku pokrića troškova

    Učenici će uz pomoć jednostavnog alata Meta-Chart izraditi grafikon profita i izračunati točku pokrića troškova svoga poslovanja. Meta-Chart je besplatni digitalni alat za brzu i jednostavnu izradu grafikona koji je dostupan na https://www.meta-chart.com/line . Grafikon profita određuje profitabilnost tvrtke za različite obujme prodaje. Učenici će izraditi projekciju svojih fiksnih troškova, varijabilnih troškova ovisnih o proizvodnji i obujam proizvodnje, odnosno prodaje. Podatke svojih projekcija troškova i prodaje unijet će putem meta-chart-a i izraditi grafikon profita koji će im pomoći pri prezentiranju profitabilnosti njihove tvrtke ostatku razreda.



  • Generiranje poduzetničke ideje

    Na ovom satu učenici će:

    • predlagati poduzetničke ideje
    • prikazati generiranje poduzetničkih ideja, brainstorming metodom pomoću digitalnog alata za izradu umnih mapa, dostupno na www.bubbl.us
    • odabrati poduzetničku ideju

    Opis aktivnosti:

    Učenici brainstorming metodom predlažu  potencijalne poduzetničke ideje i ucrtavaju ih u umnu mapu digitalnog alata bubble.us. Po završetku izrade umne mape, učenici istražuju svoje ideje na internetu. Pregledavaju i pronalaze podatke o realizaciji pojedine ideje, o tvrtkama koje se već bave određenom uslugom ili prodajom određenog proizvoda kojeg su se učenici dosjetili. Nakon istraživanja, učenici se opredjeljuju za jednu od ideja iz svoje umnu mape.





  • Proizvod i segmentacija tržišta

    Na ovom nastavnom satu, učenici će ostvariti sljedeće ishode:

    • raspraviti o poznatim markama proizvoda na tržištu
    • razlikovati naziv, znak/logo i slogan tvrtke od naziva, znaka i slogana marke
    • identificirati marku proizvoda kao jednog od važnih čimbenika prepoznatljivosti gospodarskog subjekta
    • nabrojiti osnovne elemente marke proizvoda
    • razlikovati znak marke od zaštitnog znaka marke
    • izraditi naziv, znak/logo i slogan marke svoga proizvoda

    U korelaciji s nastavnim predmetom Marketing, kroz ovaj nastavni sat učenici će na konkretnom primjeru odabranog proizvoda ostvariti sljedeće ishode:

    • objasniti smisao segmentacije tržišta
    • odrediti elemente privlačnosti tržišnog segmenta na primjeru
    • opisati strukturu potrošača na primjeru
    • prikazati obilježja kupaca svoga proizvoda na tržištu krajnje potrošnje (geografska, demografska, psihografska i bihevioralna)

    Kriteriji za segmentaciju tržišta mogu biti zemljopisni, demografski, psihografski ili bihevioralni. Ne postoji jedinstven način segmentacije tržišta, a danas se najčešće kombiniraju različiti kriteriji segmentacije.



  • Istraživanje tržišta i anketa

    Učenici ostvaruju sljedeće ishode strukovnog predmeta:

    -              predlagati pitanja za upitnik prema zadatku

    -              odrediti tip pitanja usklađen s ciljem istraživanja

    -              prosuđivati kvalitetu postavljenih pitanja u upitniku

    Zadatak svakog učenika je osmisliti upitnik o zainteresiranosti za određeni proizvod s najmanje 5 pitanja koja će tvrtki pomoći  kod analiziranja potencijalnih potrošača i njihovih kupovnih interesa. Office365 je usluga koja omogućuje obrazovnim institucijama i njenim nastavnicima i učenicima besplatan pristup Office365 alatima. Kako svi učenici imaju aktivne račune putem stranice https://portal.office.com logirat će se  AAI@EduHr korisničkim računom te jednostavno izraditi anketu za potencijalne kupce u Forms-u.



  • Izrada web stranice

    Jedan od načina prodaje je i putem web-a, u današnje vrijeme neizostavan i najučestaliji oblik prodaje. Prije izrade same web stranice, učenici moraju pripremiti materijal.

    Korisni savjeti za korisnika koji sam izrađuje mrežnu stranicu i vrijede neovisno o alatu kojeg korisnik koristi (Izvor: https://e-laboratorij.carnet.hr/wix-izrada-mrezne-stranice-bez-znanja-programskih-jezika/):

    • na papiru skicirati željeni izgled stranice (s naslovnicom, navigacijom i bočnim izbornicima, ako ih korisnik želi)
    • odrediti pretpostavljene boje, vizuale, font
    • odabrati alat u kojem želi raditi (Wix, Weebly, WordPress, itd.)
    • pripremiti sadržaj za unos na stranicu (najviše se vremena tijekom izrade izgubi na stvaranje i unos sadržaja, slike, fotografije, video materijale itd.)
    • prilikom odabira slika i video materijala potrebno je paziti i obratiti pozornost na autorska prava
    • razmisliti na koji način korisnik želi prikazati sadržaj (što je važno istakuti, na koji se sadržaj želi privući pozornost)

    Učenici će prema gore navedenim upustvima pripremiti materijal za izradu web stranice, okušat će se u izradi putem digitalnog alata dostupnog na  https://www.wix.com/ ili nekom drugom.



  • Upravljanje ljudskim potencijalima

    Broj zaposlenika ovisi o obujmu posla. Kvaliteta potencijalnih zaposlenika može se uočiti već iz nečijeg životopisa, popularnije nazvanog CV (Curriculum Vitae). U životopisu se navodi nečije radno iskustvo kao i kronologija svih specijalizacija. Navode se hobiji i sportske aktivnosti kako bi poslodavac bolje upoznao karakter kandidata. CV sadrži i osobne podatke, obrazovanje, poznavanje stranih jezika i rada na računalu, nagrade, priznanja i osobne interese. Europass CV je nastao inicijativom Europske unije za povećanje transparentnosti kvalifikacija i mobilnosti građana u Europi. Europass je standardizirani, digitalni oblik CV-a čiji je cilj jasnije razumijevanje vještina i kvalifikacija u cijeloj Europi. Učenici će se logirati na https://europa.eu/europass/eportfolio/screen/cv-editor?lang=en&previous=https:%2F%2Feuropa.eu%2Feuropass%2Fen  te izraditi Europass CV.


  • Banka, zajam i otplatni plan

    Zadatak za učenike je prikazati informativni otplatni plan kredita za prvu i zadnju godinu korištenja kredita (otplata uz nominalno jednake otplatne kvote - „otplata u ratama“) uz pretpostavku da neće doći do povećanja kamatne stope/planirati mjesečnu otplatuIzračun anuiteta, kamate, glavnice u excel tablici. 

    Izgled otplatnog plana (primjer) potražite na https://www.iusinfo.hr/alati?Type=AnnuityCalculation#result