(Analysis, Design, Development, Implementation, Evaluation) jedan je od najpoznatijih modela instrukcijskog dizajna koji se često koristi u akademskim ustanovama. Njime se podržava racionalan pristup instrukcijskom dizajnu s naglaskom na definiranje znanja i vještina uz primjenu linearne i sustavne metode kojom se upravlja njihovim procesom stjecanja znanja.
Taj model ima sljedeće faze:
Analiza (analysis) kojoj je cilj utvrditi osobine polaznika i njihove obrazovne potrebe, definirati raspoložive obrazovne resurse (sredstva, financije, tehnologija) te definirati ciljeve i zadatke koje treba obaviti.
Dizajn (design) tečaja podrazumijeva planiranje obrazovnih ciljeva, sadržaja, lekcija, metoda poučavanja, načina provjere znanja, on-line tehnologija za prikaz sadržaja i komunikaciju s polaznicima itd.
Razvoj (development) odnosi se na pribavljanje i pripremu tehnologija za prezentaciju sadržaja i interakciju s polaznicima, kao i na planiranje aktivnosti za skupni/timski rad polaznika.
Implementacija (implementation) podrazumijeva postavljanje on-line sadržaja i provođenje aktivnosti u tečaju, a može uključiti pripremu polaznika za korištenje obrazovnih materijala i tehnologija.
Evaluacija (evaluation) je proces koji se odvija kroz sve faze razvoja tečaja, kao i njegovog provođenja sa polaznicima.