Analiza primjera online tečaja "Oscilacije i elektrostatika"

Tečaj "Oscilacije i elektrostatika"

 

Kome je tečaj namijenjen?

Online tečaj "Oscilacije i elektrostatika" namijenjen je prvenstveno učenicima 8. razreda osnovnih škola koji žele steći osnovna znanja iz područja  oscilacije i elektrostatika, no prikladan je i za starije učenike (učenike srednjih škola, koji žele obnoviti gradivo ili početi iz početka "Nikad nije kasno da se nešto nauči."). Od učenika koji pohađaju ovaj tečaj, očekuje se poznavanje osnova upotrebe računala (korištenje tipkovnice i miša, pokretanje programa, pristup Internetu i upotrebu web preglednika) kao i poznavanje komunikacije putem Interneta (elektronička pošta i forum).

Ovaj tečaj namijenjen je  nastavnicima osnovnih škola koji žele dodatno obogatiti svoju nastavu fizike, te svoje učenike upoznati s novim načinom poučavanja.

Opis sadržaja kolegija

Kolegij obuhvata tri teme. Uvodna tema obuhvata kratak sadržaj i ciljeve tečaja. Druga tema se odnosi na oscilacije i talase. U njoj se kroz pet cjelina upoznajemo sa periodičnim kretanjem kao što je smjena dana i noći, oscilatornim kretanjem, matematičkim klatnom, nastankom i vrstom talasa, zvukom, mehaničkom rezonancijom.

Treća tema se bavi elektrostatikom. U njoj se kroz osam cjelina upoznajemo sa naelektrisanjem tijela i njihovim međudjelovanjem, količinom elektriciteta, električnim pojavama u atmosferi (gromom i munjom), Kulonovim zakonom, provodnicima i izolatorima, električnim potencijalom i naponom, električnim kapacitetom.

Ciljevi tečaja

Tema "Oscilacije i talasi" ima za cilj:

1. shvatanje periodičnog i oscilatornog kretanja,

2. identifikuje pojmove amplituda, frekvencija, elongacija, period oscilovanja,

3. objasni nastanak i vrste talasa,

4. definiše šta je zvuk, razlikuje intenzitet i boju zvuka,

5. prepoznaje primjenu ultra i infra zvuka,

6. analizira štetnost i korisnost mehaničke rezonance.

 

 

Tema "elektrostatika" ima za cilj da učenik:

1. razlikovanje dviju vrsta naelektrisanja,

2. tijela naelektriše na više načina,

3. razlikuje uzajamno djelovanje naelektrisanih tijela,

4. razlikuje elektroskop od elektrometra,

5. imenuje jedinicu za količinu naelektrisanja,

6. imenuje neke provodnike i izolatore,

7. prikaže grafički električno polje,

8. prepozna oznaku i jedinicu potencijala, napona i kapaciteta,

9. razlikuje veze kondenzatora i izračuna njihov kapacitet kada su međusobno povezani,

10. razlikuje munju u odnosu na grom,

11. razlikuje ulogu gromobrana.

Način izrade tečaja

CARNetov tim osigurao je autoru stručnu podršku u primjeni instrukcijskog dizajna u izradi tečaja kao i tehničku podršku pri objavi materijala potrebnih da bi se ispratio sadržaj tečaja (lekcije, rječnik, zadatke za provjeru znanja, zadatke za vježbu), u alatu  Moodle.

Način izvođenja tečaja

Tečaj je izrađen na način da se sva nastavne aktivnosti mogu odvijati putem Interneta, tj. online (čitanje lekcija, rješavanje vježbi i radnih zadataka, komunikacija s nastavnikom i drugim s učenicima putem foruma i elektroničke pošte).

Tečaj se može izvoditi i u kombiniranom obliku (blanded learning) gdje se nastavne aktivnosti odvijaju dijelom u učionici a dijelom online.

Tečaj se može primijeniti u nastavi fizike i u učionici kao nadopuna klasičnom obliku nastave. Ovaj oblik izvođenja nastave ovisi o tehničkoj opremljenosti učionice u kojoj se nastava izvodi. Konačni oblik primjene tečaja u nastavi ovisi o odabiru pojedinog nastavnika.

Predviđeno vremensko trajanje za izvođenje tečaja  je 9 tjedna, no ovisno o interesu i potrebi nastavnika, tečaj se može izvoditi kroz kraći ili dulji period.

 

Komunikacija nastavnika/mentora s učenicima te učenika međusobno moguća je pomoću foruma i elektroničke pošte. Kao kanal komunikacije mentora s polaznicima koristi se i kalendar koji polaznike podsjeća na rokove za ispunjavanje pojedinih obaveza. Pored uputa koje polaznici dobiju od mentora, unutar tečaja postoje upute u kojima je detaljno objašnjen način rada (komunikacija, ocjenjivanje) te svrha pojedinih dijelova tečaja (ilustracije, zadatci za vježbu, završni test). Polaznici tečaju mogu pristupiti u vrijeme kada to njima najviše odgovara i s bilo kojeg mjesta. Pretpostavljeni tjedni angažman polaznika za uspješno praćenje tečaja je od pet do sedam sati.

Aktivnosti polaznika koje se ocjenjuju na tečaju su sudjelovanje na raspravama, rješavanje radnih zadataka te rješavanje završnog testa. Za uspješan završetak tečaja, polaznik treba ostvariti minimalno 40% od ukupnog broja predviđenih bodova na završnom testu (u kontroliranoj sredini), te po 50% od ukupno predviđenih bodova za sudjelovanje u raspravama, te 40% od ukupno predviđenih bodova  za rješavanje zadataka za vježbu i laboratorijske vježbe.

 

Last modified: Tuesday, 21 May 2013, 7:11 PM