Izrada e-aktivnosti
Termin e-aktivnost formulirala je Gilly Salmon, a značenje mu je "online zadatak"; to je okvir za dinamično i interaktivno učenje.
E-aktivnost je jednostavan zadatak koji zadaje moderator, a koji zahtijeva određenu vrstu interakcije među polaznicima. U obzir treba uzeti teškoće/ograničenja tipična za pojedine faze u tečaju te uključivati učenike i pomoći im u postizanju specifičnih obrazovnih ishoda. E-aktivnosti se mogu preoblikovati pa, ako imate dobru ideju i dobro je pripremite, za ponovnu uporabu bit će dovoljno napraviti male prilagodbe zbog, na primjer, individualnih karakteristika učenika, specifičnog konteksta ili pojave novih informacija. E-aktivnosti su pogodne kako za programe koji se u cijelosti održavaju u online okruženju, tako i za kombiniranje sa standardnim aktivnostima.
U svakoj e-aktivnosti potreban je element interaktivnosti s drugim polaznicima, npr. preko povratnih informacija o zadacima koje su ispunili drugi polaznici (zadaće, poruke, itd.). Time se stvara osjećaj uključenosti i sudjelovanja, a to je ključni element zadataka koji se temelje na grupnom radu. 
Što budete imali više iskustva u vođenju i kreiranju online zadataka, moći ćete raditi sve raznolikije e-aktivnosti dodavanjem multimedije, eksperimentiranjem s raznim alatima te mijenjanjem oblika komunikacije. Kad tehnologija postane uistinu nevidljiva vama i vašim učenicima, fokusiranje na ishode će postati zanimljivo i motivirajuće za sve sudionike. 
Pet je ključnih sastojaka e-aktivnosti:
- spark (iskra): izazov, problem, inspiracija ili poticaj
 - online aktivnost: učenici moraju obaviti određenu aktivnost, napraviti “nešto”
 - element sudjelovanja: učenici moraju započeti interakciju jedni s drugima, na primjer, dajući povratnu informaciju
 - sažetak, vrednovanje, povratna informacija, procjena, analiza: od strane voditelja ili grupe
 - upute i poziv na aktivno sudjelovanje u zadatku
 
Nemojte očekivati da ćete od prve uspjeti napraviti e-aktivnost u koju će se uključiti svi polaznici tečaja. Pažljivo promatrajte i izvucite pouke (pisanje bilježaka je vrlo korisno) tako da vaši sljedeći pokušaji postanu što bolji. Prihvatite pomoć drugih, testirajte svoje ideje na ljudima izvan tečaja, tražite inspiraciju i ne bojte se kritike.
Tablica e-aktivnosti
Tablica u nastavku obuhvaća sve važne elemente za kreiranje online aktivnosti te je možete koristiti kao pomoć u kreiranju svojih e-aktivnosti. U desnom stupcu nalaze se objašnjenja voditelja temeljena na primjeru aktivnosti videokonferencije iz modula 3.
| 
 Naziv e-aktivnosti  | 
 Različiti oblici e-učenja – videokonferencijska diskusija  | 
| 
 Obrazovni ishod (više možete pročitati u poglavlju "Obrazovni ishodi")  | 
 Identificirati različite oblike e-učenja u kontekstu strukovnog obrazovanja Upoznati se s videokonferencijskim alatima (Flashmeeting)  | 
| 
 Rezultat/ishod  | 
 Razumjeti različite oblike e-učenja  | 
| 
 Spark  | 
 Poticaj za pokretanje e-aktivnosti, na primjer, (1) analiza dva primjera tečajeva e-učenja s aspekta kreiranja i vođenja prema smjernicama koje su pripremili voditelji; (2) predstavljanje voditelja  | 
| 
 Broj sudionika  | 
 Npr., na videokonferenciji maksimalan broj sudionika je deset plus dva voditelja. Važno za nesinkrone e-aktivnosti: optimalna veličina grupe je uobičajeno 12-20 ljudi  | 
| 
 Struktura (što će se događati u e-aktivnosti)  | 
 Npr. (1) dobrodošlica polaznicima; (2) definiranje ishoda i principa sastanka; (3) moderirana diskusija; (4) sažetak  | 
| 
 Trajanje (vrijeme od početka do kraja e-aktivnosti)  | 
 U slučaju videokonferencije, trajanje uključenosti u aktivnosti je isto za nastavnika i polaznika. U slučaju nekih drugih e-aktivnosti, ovo vrijeme je znatno dulje  | 
| 
 Vrijeme za voditelja (količina radnih sati koju moraju uložiti)  | 
 Npr., dva i pol sata za pripremu i dva sata na vođenje videokonferencije  | 
| 
 Radnje koje poduzima voditelj  | 
 Specifične radnje koje poduzima voditelj, npr. (1) priprema skice sastanka, (2) organizacija; određivanje datuma, komunikacija putem elektroničke pošte, tehničke pripreme; (3) vođenje konferencije (dobrodošlica, moderiranje, tehnička podrška, sažetak)  | 
| 
 Radno opterećenje polaznika (količina radnih sati koju moraju uložiti)  | 
 Npr. dva sata  | 
| 
 Radnje koje poduzimaju polaznici (specifične radnje koje obavljaju polaznici)  | 
 Npr. (1) upoznavanje i isprobavanje alata Adobe Connect, (2) analiza tečaja koje su pripremili voditelji, (3) sudjelovanje u videokonferenciji  | 
| 
 Alati korišteni u aktivnosti  | 
 Videokonferencija - Adobe Conect  | 
| 
 Metode i kriteriji vrednovanja  | 
 Npr. nedostatak mjerljive procjene. Povratna informacija u obliku općenitog sažetka koji će sadržavati sljedeće pokazatelje: tehničke (npr. prikazivanje tehničkog izvora problema), sadržajne (npr. analiza uobičajenih stavova, pokušaji da se izbjegnu kontroverze) te interpersonalne (npr. motivacijski potencijal simultane komunikacije)  | 
Vrijeme: 20 minuta.