Uvod
Generiranje poduzetničke ideje
Na ovom satu učenici će:
- predlagati poduzetničke ideje
- prikazati generiranje poduzetničkih ideja, brainstorming metodom pomoću digitalnog alata za izradu umnih mapa, dostupno na www.bubbl.us
- odabrati poduzetničku ideju
Opis aktivnosti:
Učenici brainstorming metodom predlažu potencijalne poduzetničke ideje i ucrtavaju ih u umnu mapu digitalnog alata bubble.us. Po završetku izrade umne mape, učenici istražuju svoje ideje na internetu. Pregledavaju i pronalaze podatke o realizaciji pojedine ideje, o tvrtkama koje se već bave određenom uslugom ili prodajom određenog proizvoda kojeg su se učenici dosjetili. Nakon istraživanja, učenici se opredjeljuju za jednu od ideja iz svoje umnu mape.
Zadaća: 1Proizvod
Na ovom nastavnom satu, učenici će ostvariti sljedeće ishode:
- raspraviti o poznatim markama proizvoda na tržištu
- razlikovati naziv, znak/logo i slogan tvrtke od naziva, znaka i slogana marke
- identificirati marku proizvoda kao jednog od važnih čimbenika prepoznatljivosti gospodarskog subjekta
- nabrojiti osnovne elemente marke proizvoda
- razlikovati znak marke od zaštitnog znaka marke
- izraditi naziv, znak/logo i slogan marke svoga proizvoda
Učenici će se na primjeru tvrtke Nike upoznati s nazivom tvrtke, logotipom i sloganom. Uočit će razliku logotipa i slogana tvrtke od logotipa i slogana marke. Naziv tvrtke „Nike“ ima pripadajući znak/logotip te slogan „Just do it.“, a naziv marke te tvrtke je „Air Jordan“ sa različitim znakom od znaka tvrtke te sloganom marke „Just feed them.“
Zadaća: 1Segmentacija tržišta
U korelaciji s nastavnim predmetom Marketing, kroz ovaj nastavni sat učenici će na konkretnom primjeru odabranog proizvoda ostvariti sljedeće ishode:
- objasniti smisao segmentacije tržišta
- odrediti elemente privlačnosti tržišnog segmenta na primjeru
- opisati strukturu potrošača na primjeru
- prikazati obilježja kupaca svoga proizvoda na tržištu krajnje potrošnje (geografska, demografska, psihografska i bihevioralna)
Kriteriji za segmentaciju tržišta mogu biti zemljopisni, demografski, psihografski ili bihevioralni. Ne postoji jedinstven način segmentacije tržišta, a danas se najčešće kombiniraju različiti kriteriji segmentacije. Kako bi lakše segmentirali tržište za svoj proizvod, ovaj put učenici će izraditi umnu mapu pomoću Mindomo web alata dostupnog na https://www.mindomo.com/mind-maps-for-education
Zadaća: 1Priprema za izradu web stranice
Jedan od načina prodaje je i putem web-a, u današnje vrijeme neizostavan i najučestaliji oblik prodaje. Prije izrade same web stranice, učenici moraju pripremiti materijal.
Korisni savjeti za korisnika koji sam izrađuje mrežnu stranicu i vrijede neovisno o alatu kojeg korisnik koristi (Izvor: https://e-laboratorij.carnet.hr/wix-izrada-mrezne-stranice-bez-znanja-programskih-jezika/):
- na papiru skicirati željeni izgled stranice (s naslovnicom, navigacijom i bočnim izbornicima, ako ih korisnik želi)
- odrediti pretpostavljene boje, vizuale, font
- odabrati alat u kojem želi raditi (Wix, Weebly, WordPress, itd.)
- pripremiti sadržaj za unos na stranicu (najviše se vremena tijekom izrade izgubi na stvaranje i unos sadržaja, slike, fotografije, video materijale itd.)
- prilikom odabira slika i video materijala potrebno je paziti i obratiti pozornost na autorska prava
- razmisliti na koji način korisnik želi prikazati sadržaj (što je važno istakuti, na koji se sadržaj želi privući pozornost)
Daroviti učenici, koji će prema gore navedenim upustvima najiscrpnije pripremiti materijal za izradu web stranice, okušat će se u izradi putem digitalnog alata dostupnog na https://www.wix.com/ ili nekom drugom.
Zadaća: 1Istraživanje tržišta
Učenici će Istražit svoje konkurente, pronaći njihove web stranice. Nakon što sakupe podatke o najmanje 10 konkurenata, učenici će izraditi PowerPoint prezentaciju na temu Naši konkurenti te predstaviti pojedinog konkurenta ističući za svakoga misiju i viziju. Pri istraživanju, u korelaciji sa nastavnim predmetom Marketing, učenici će ostvariti sljedeće ishode:
- ponoviti osnovne faze istraživanja tržišta
- opisati aktivnosti u procesu istraživanja tržišta
- navesti aktivnosti procesa istraživanja tržišta za konkretan proizvod
- protumačiti važnost cjelovitog procesa istraživanja tržišta
Zadaća: 1Anketa
Učenici ostvaruju sljedeće ishode strukovnog predmeta:
- predlagati pitanja za upitnik prema zadatku
- odrediti tip pitanja usklađen s ciljem istraživanja
- prosuđivati kvalitetu postavljenih pitanja u upitniku
Zadatak svakog učenika je osmisliti upitnik o zainteresiranosti za određeni proizvod s najmanje 5 pitanja koja će tvrtki pomoći kod analiziranja potencijalnih potrošača i njihovih kupovnih interesa. Office365 je usluga koja omogućuje obrazovnim institucijama i njenim nastavnicima i učenicima besplatan pristup Office365 alatima. Kako svi učenici imaju aktivne račune putem stranice https://portal.office.com logirat će se AAI@EduHr korisničkim računom te jednostavno izraditi anketu za potencijalne kupce u Forms-u.
Forum: 1Lay-out poslovnog prostora
U cilju daljnjeg razvoja poslovnog plana, treba utvrditi veličinu poslovnog prostora za smještaj uredske opreme i namještaja ili skladišne potrebe te ga dizajnirati. Ukoliko je riječ o proizvodnji , prostor u kojem će se nešto proizvoditi treba oblikovati tako da se minimizira rukovanje materijalom, a proces proizvodnje odvija s najmanjim mogućim brojem koraka što je iznimno važno i s financijskog aspekta. U ovom koraku poslovnog plana učenicima će pomoći besplatni digitalni alat dostupan na https://www.homestyler.com/int/ Autodesk Homestyler je besplatni digitalni alat koji korisnicima omogućava izradu 2D tlocrta prostorija i 3D pregled konačnog izgleda, a prednost je što nije potrebno izraditi korisnički račun kako bi se alat mogao koristiti.
Zadaća: 1Ljudski potencijalni i CV
Broj zaposlenika ovisi o obujmu posla. Kvaliteta potencijalnih zaposlenika može se uočiti već iz nečijeg životopisa, popularnije nazvanog CV (Curriculum Vitae). U životopisu se navodi nečije radno iskustvo kao i kronologija svih specijalizacija. Navode se hobiji i sportske aktivnosti kako bi poslodavac bolje upoznao karakter kandidata. CV sadrži i osobne podatke, obrazovanje, poznavanje stranih jezika i rada na računalu, nagrade, priznanja i osobne interese. Europass CV je nastao inicijativom Europske unije za povećanje transparentnosti kvalifikacija i mobilnosti građana u Europi. Europass je standardizirani, digitalni oblik CV-a čiji je cilj jasnije razumijevanje vještina i kvalifikacija u cijeloj Europi. Učenici će se logirati na www.posao.hr te izraditi Europass CV.
Zadaća: 1Točka pokrića troškova
Ishodi koje učenici ostvaruju kroz ovaj nastavni sat:
- projektirati troškove tvrtke
- razlikovati fiksne od varijabilnih troškova
- izraditi grafikon dobiti
- uočiti točku pokrića troškova
Učenici će uz pomoć jednostavnog alata Meta-Chart izraditi grafikon profita i izračunati točku pokrića troškova svoga poslovanja. Meta-Chart je besplatni digitalni alat za brzu i jednostavnu izradu grafikona koji je dostupan na https://www.meta-chart.com/line . Grafikon profita određuje profitabilnost tvrtke za različite obujme prodaje. Učenici će izraditi projekciju svojih fiksnih troškova, varijabilnih troškova ovisnih o proizvodnji i obujam proizvodnje, odnosno prodaje. Podatke svojih projekcija troškova i prodaje unijet će putem meta-chart-a i izraditi grafikon profita koji će im pomoći pri prezentiranju profitabilnosti njihove tvrtke ostatku razreda.
Zadaća: 1