STRATEGIJSKO RAČUNOVODSTVO U HOTELIJERSTVU
Cilj predmeta je upoznati studente sa teorijskim okvirom strategijskog računovodstva i osposobiti ih za korištenje relevantnog instrumentarija, metoda i tehnika u pripremi i prezentiranju upravljačkih informacija za strategijski menadžment, a prema informacijskim zahtjevima usmjerenim na upravljanje lancem vrijednosti korporacija u turizmu u hotelskoj industriji. Nakon položenog predmeta student će biti sposoban:
- koristiti stečena znanja u procesu pripreme i / ili u korištenju informacija strategijskog računovodstva, u specifičnim uvjetima u kojima djeluju korporacije u hotelijerstvu
- povezivati teorijska polazišta, metodološki okvir, te primjere dobre prakse u primjeni strategijskog računovodstva u specifičnim uvjetima poslovanja određenih poslovnih sustava
- prepoznati i uvažavati stvarne informacijske zahtjeve strategijskog menadžmenta, radi izbora instrumentarija za pripremu informacija o alternativnim mogućnostima njihova rješavanja
- inkorporirati vrijednosno izražene informacije iz internog obračuna (RCO) u sustav strategijskog upravljanja na način da se one povezuje sa relevantnim informacijama iz okruženja
- sagledati mogućnosti uvođenja specifičnih računovodstvenih podsustava, kako bi se osigurale relevantne informacije o troškovima i učincima uvođenja programa unapređenja kvalitete, zaštite okoliša, unapređenja odnosa prema kupcima, sagledavanje pozicije dobavljača i konkurencije, inovacijama, a radi izbora prihvatljivih razvojnih projekata
- primjenjivati metodološke osnove uravnoteženog mjerenja rezultata kroz temeljne perspektive (BSC) ili uvođenjem načela održivosti u definiranje razvojnih ciljeva (SBSC)
- primjenjivati suvremeni instrumentarij radi pripreme informacija za ocjenu eko-efikasnosti u životnom vijeku proizvoda (LCC, LCA)
- primjenjivati računovodstvenu informacijsku osnovicu za upravljanje kupcima i konkurencijom
- aktivno se uključivati u proces donošenja i ocjene poslovnih strategija čiji je cilj povećati efektivnost proizvoda, projekata i programa, koje danas trebaju uvažavati i provođenje načela održivog razvoja, koji postaje integralni dio "zelenih" strategija odn. onih koje se usmjeravaju na unapređenje odnosa sa društvenom zajednicom
Studenti se uvodno upoznaju sa pojmom i sadržajem strategijskog računovodstva,
kao podsustavom menadžerskog računovodstva, čiji je zadatak korištenjem
relevantnog instrumentarija, metoda i tehnika osigura relevantne informacije za
donošenje poslovnih odluka menadžmenta hotelskih korporacija. Također se
postavlja razgraničenje u odnosu na ostale dijelove računovodstvenog
informacijskog sustava, te na međuzavisnost i uvjetovanost djelovanja. U
oblikovanju informacija polazi se od informacijskih zahtjeva strategijskog
menadžmenta te ocjene mogućnosti strategijskog računovodstva da te zahtjeve i
ispuni u specifičnim uvjetima poslovanja korporacija u hotelijerstvu. Poseban
se naglasak stavlja na ulogu strategijskog računovodstva u procesu donošenja
strategija, te u ocjeni njihova provođenja kroz sve faze troškovi životnog vijeka korporacije
(LCC), vodeći pri tome o informacijskim zahtjevima za upravljanje kvalitetom (QC),
upravljanje okolišem (EC) i procjeni utjecaja na okoliš u životnom vijeku
proizvoda (LCA). Za uravnoteženo mjerenje rezultata korporacije u dugom roku,
koristi se metodološki okvir Balanced Scorecard metode (BSC), s posebnim
naglaskom na utjecaje poslovnih odluka u domeni održivog razvoja i društveno
odgovornog ponašanja korporacija, kao temeljne pretpostavke dugoročne
održivosti (SBSC). Za dugoročnu stabilnost korporacije na tržištu nužno je
pratiti ekonomske učinke upravljanja kupcima (računovodstvo kupaca), te utjecaj
inovativnog odnosa prema tržištu na sadašnju i buduću poziciju u okruženju
(računovodstvo konkurencije). U tom kontekstu se kroz primjere dobre prakse
sagledava utjecaj inovacija na poziciju korporacije na tržištu.