Kurikulum i nastava fizike
Kvalitetno učenje i poučavanje prije svega ovisi o
učeničkom shvaćanju ciljeva učenja, odnosno razumijevanju postignuća koja se od
njih očekuju. Učenicima su neophodna saznanja o tome što učiti i kako se učenje
mjeri i vrednuje. Dobro utvrđena odgojno–obrazovna postignuća daju učenicima
uputu što se od njih očekuje i usmjeravaju ih na način samovrednovanja
napredovanja. Nastavnici, između ostalog, na temelju očekivanih postignuća
odlučuju o primjeni određene nastavne strategije, odnosno o nastavnim metodama,
postupcima i sociološkim oblicima rada s učenicima, koji će poduprijeti njihovo
učenje prema željenim postignućima.
Relevantna istraživanja ukazuju da je za ostvarenje
željenih ishoda učenja odlučujuće učeničko prilagođavanje osobnog učenja
očekivanim postignućima i nastavnoj strategiji izabranoj primjereno
postignućima. Ta se istraživanja nastoje uvažiti u suvremenim kurikulumima učeničkom participacijom u oblikovanju kurikuluma. Stoga je potrebno pri
organizaciji učenja u nastavi usmjeriti pozornost s jedne strane na
približavanje očekivanih postignuća učenicima, a s druge strane na nastavne
strategije koje će poduprijeti njihovo učenje prema željenim postignućima.
Teacher: Davor Černi, Željko Jakopović