Elementi i mjerila ocjenjivanja u nastavi fizike - srednje škole
Na ovom e-kolegiju govorit ćemo o elementima ocjenjivanja kao i o mjerilima vrednovanja postignutih komeptencija koja završavaju ocjenom.
Ocjenjivanje postignuća naših učenika najdelikatniji je dio nastavničkog posla. Ocjenjivanje treba provoditi tako da se subjektivni dojam o učeniku svede na minimum, ali da se istovremeno dozvoli učeniku/učenicima da procijeni svoje znanje.
Kako bi poštivali PRAVILNIK O NAČINIMA, POSTUPCIMA I ELEMENTIMA VREDNOVANJA UČENIKA U OSNOVNOJ I SREDNJOJ ŠKOLI preporuka je da se nastavnici istog predmeta međusobno dogovore na razini škole, ili još bolje na razini županije o mjerilima ocjenjivanja.
Najdelikatnija je ocjena dovoljan. Nije dobro da mladi nastavnici za istu ocjenu zahtijevaju od učenika 100% prolaznosti na svim nastavnim cjelinama, a tijekom godina staža smanjuju se zahtjev prema učenicima na način da se traže manje kompetencije koje učenici trebaju steći. Dogovorom više sustručnjaka čuva se ta skliska granica kojom je neki nastavnik "prestrog" odnosno "preblag".