Rječnik tečaja "Izrada online tečaja pomoću Moodlea"


Rječnik
Navegue por el glosario usando este índice.

Especial | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | Ñ | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | TODAS

Página:  1  2  (Siguiente)
  TODAS

A

ADDIE model

(Analysis, Design, Development, Implementation, Evaluation) jedan je od najpoznatijih modela instrukcijskog dizajna koji se često koristi u akademskim ustanovama. Njime se podržava racionalan pristup instrukcijskom dizajnu s naglaskom na definiranje znanja i vještina uz primjenu linearne i sustavne metode kojom se upravlja njihovim procesom stjecanja znanja.

Taj model ima sljedeće faze:
  • Analiza (analysis) kojoj je cilj utvrditi osobine polaznika i njihove obrazovne potrebe, definirati raspoložive obrazovne resurse (sredstva, financije, tehnologija) te definirati ciljeve i zadatke koje treba obaviti.
  • Dizajn (design) tečaja podrazumijeva planiranje obrazovnih ciljeva, sadržaja, lekcija, metoda poučavanja, načina provjere znanja, on-line tehnologija za prikaz sadržaja i komunikaciju s polaznicima itd.
  • Razvoj (development) odnosi se na pribavljanje i pripremu tehnologija za prezentaciju sadržaja i interakciju s polaznicima, kao i na planiranje aktivnosti za skupni/timski rad polaznika.
  • Implementacija (implementation) podrazumijeva postavljanje on-line sadržaja i provođenje aktivnosti u tečaju, a može uključiti pripremu polaznika za korištenje obrazovnih materijala i tehnologija.
  • Evaluacija (evaluation) je proces koji se odvija kroz sve faze razvoja tečaja, kao i njegovog provođenja sa polaznicima.

Enlace de la entrada: ADDIE model

Asinkrona komunikacija

komunikacija koja se odvija u različito vrijeme, odnosno bez definiranih kratkih ciljnih vremenskih intervala.
  • E-mail - najjednostavniji je oblik asinhrone interakcije. Najčešće se koristi samo kao dodatak uz druge oblike komunikacije.
  • Poštanske liste
  • On-line forumi - kao i liste omogućuju javne rasprave, šalju se pitanja, odgovori, razmjenjuju mišljenja.

Enlace de la entrada: Asinkrona komunikacija

B

Bloomova taksonomija

Prema prijedlogu američkog psihologa B. S. Bloom oblici učenja dijele u 3 kategorije: kognitivnu (znanje), afektivnu (stavovi ) i psihomotoričku (vještine). U okviru kognitivne kategorije Bloom razlikuje 6 hijerarhijskih razina učenja. To su, počevši od najjednostavnije razine prema najsloženijoj spoznajnoj domeni:
  • Znanje – naglasak na pamćenju i reproduciranju činjenica
  • Razumijevanje – pretpostavka za upotrebu znanja; opisivanje, interpretacija i tumačenje činjenica
  • Primjena – upotreba poznatih pojmova ili principa za rješavanje problema u novonastalim situacijama
  • Analiza – izlučiti iz informacije sastavne dijelove; razlikovanje činjenica od pretpostavki, razlikovanje odnosa i međusobnih utjecaja
  • Sinteza – sastaviti informacije na nov, izvoran način
  • Vrednovanje – ocijeniti ili prosuditi na kritičan način; prosuditi točnost ili opravdanost neke tvrdnje ili postupka.

Enlace de la entrada: Bloomova taksonomija

C

CamelCase linking

jedna od opcija Wiki alata koja omogućava automatsko otvaranje i povezivanje nove stranice. Opcija zahtjeva da prvo slovo kao i jedno slovo unutar riječi bude veliko (npr. NovaStranica)
Enlace de la entrada: CamelCase linking

E

Elektronički identitet

virtualni identitet na CARNet mreži kojega dobivaju pojedinačni korisnici iz ustanova članica CARNeta (učenici, nastavnici, studenti, profesori i zaposlenici ustanova članica) i koji im omogućava korištenje CARNetovih usluga. Nužan je za ostvarivanje prava na CARNetove usluge.
Enlace de la entrada: Elektronički identitet

I

Instrukcijski dizajn

proces u kojem se primjenjuju teorije učenja i pedagoške teorije, kao i različiti principi, tehnike i metode izvođenja nastave, kako bi se što djelotvornije planirali i izradili materijali za učenje te oblikovao proces poučavanja i učenja u konkretnim nastavnim predmetima i lekcijama.
Enlace de la entrada: Instrukcijski dizajn

K

Kombinirana nastava

Model nastave koji uključuje klasičnu i online nastavu (eng. blended learning).
Enlace de la entrada: Kombinirana nastava

Konstruktivizam

teorijski koncept koji označava izgradnju znanja na temelju vlastitog iskustva pa je zbog toga način stjecanja znanja jedinstven kod svakog pojedinca. Pritom se nastoji da učenici što više samostalno odabiru i prerađuju informacije te stvaraju hipoteze i donose odluke na temelju vlastitih mentalnih modela.
Enlace de la entrada: Konstruktivizam

M

Moodle

eng. Modular Object-Oriented Dynamic Learning Environment - hrv. Modularno objektno-orijentirano dinamičko obrazovno okruženje - alat za udaljeno učenje.
Enlace de la entrada: Moodle

O

Online tečajevi

su tečajevi koji se odvijaju u virtualnoj učionici, nastavni se materijali nalaze online, a komunikacija između mentora i polaznika se odvija putem foruma ili elektroničke pošte. Online tečajeve je moguće pohađati samostalno (nementorirani online tečajevi) ili uz podršku mentora (mentorirani online tečajevi).
Enlace de la entrada: Online tečajevi


Página:  1  2  (Siguiente)
  TODAS