Filmsli rodovi i vrste
Dokumentarni film
John Grierson, engleski dokumentarist, 1926.godine prvi put upotrebljava naziv dokumentarni film. Ta je riječ (engl.documentary, od franc.documentaire) prvotno označavala putopisne filmove.
Redatelj je izvršio odabir teme iz mnoštva tema što nam ih nudi život. I način kako ćeprikazati primjerice, život umirovljenika - njegova je odluka: hoće li ga prikazati s tužne strane ili možda odabrati samo smiješne situacije, hoće li film sadržavati prizore susreta s obitelji koja posjećuje umirovljenike ili ne,hoće li redatelj snimati lica umirovljenika, njihove ruke i drugo samo krupno ili ćemo vidjeti snimljene cijele osobe u prostoru. Njegova je odluka hoće li snimati danju ili noću ili možda u oba dijela dana, za lijepa ili oblačna, kišovita vremena. Sve to, i mnoštvo drugih stvari, doprinos je redatelja filmu o starim ljudima, pa prema tome i njegovo viđenje, njegov komentar te situacije. On će iz njihova života izdvojiti ono što želi da kamera vidi, a ovisno o tome, kasnije i gledatelji. Vrijeme trajanja pojedinog prizora također određuje redatelj filma. Dulje će se snimati ono što smatra važnijim i zanimljivijim, a neki manje važni detalji bit će samo zabilježeni ili će ih potpuno izostaviti.
U počecima filma snimali su se samo dokumentarni filmovi. Bilo je bitno na filmsku vrpcu kamerom zabilježiti stvaran događaj iz svakodnevnog života, primjerice dolazak vlaka, zajutrak bebe, izlazak radnika iz tvornice u prvim filmovima braće Lumiere.
Snimaju se i filmovi o odnosu čovjeka i prirode, kakve je, primjerice, snimao slavni dokumentarist Robert Flaherty. On bit dokumentarnih filmova vidi u sljedećemu:
Drama postoji u zbilji, naročito u životu primitivnog čovjeka. Uhvaćen u sukob s prirodom, čovjek stvara najsnažniji sukob. Ja nastojim prikazati poglavito te sukobe, dramu svakodnevnog života, poštujući pritom sve bitne činjenice i događanja.

Danas se često događa da i neki igrani filmovi (filmovi spričom i glumcima), neovisno o tome koliko su režirani, namješteni, planirani usvakom detalju, djeluju vrlo stvarno, kao život, pa tada govorimo o zastupljenosti dokumentarnoga u igranom filmu.
Brojne su vrste dokumentarnih filmova:
- činjenični, faktografski film (putopisi, reportaže)
- namjenski film (obrazovni film)
- popularnoznanstveni film (popularizira znanost)
- promidžbeni film (od političke promidžbe do reklamnih filmova)
- antropološki film (život pojedinaca, sredine) i dr.

