Filmska izražajna sredstva
Kut snimanja ili rakurs
Pod rakursom podrazumijevamo kut između zamišljene horizontale subjekta i optičke osi kamere, da li je kamera iznad ili ispod objekta snimanja, odnosno da li je pogled spušten ili dignut (pogled nadolje ili pogled nagore). Određuje se prema visini odraslog prosječnog subjekta.
Kad se kamera nalazi na visini koja odgovara polovici visine subjekta, govorimo o normalnoj vizuri, tu ne postoji rakurs. Sam naziv rakurs dolazi od francuske riječi raccourcir , a što znači skratiti.
Naime, sve ono što nije snimljeno iz nekog kuta bit će skraćeno u perspektivi, odnosno neće zadržati prirodni odnos dimenzija.
Stoga razlikujemo gornje i donje rakurse. U prvoj fazi kinematografije smatralo se da kad je nešto snimljeno iz visine ljudskih očiju (očišta) to je normalna vizura.
Kasnije se mjesto - točka koja je određivala što je rakurs, a što nije, premjestila u visinu prsa, a što odgovara polovici visine subjekta pred kamerom. Sve ono što je više ili niže od te mjere nazivamo rakursom.
Mi ćemo i dalje zbog lakšeg razumijevanja kao orijentacijsku točku uzeti očište.
Kadrovi snimljeni iznad razine visine ljudskih očiju snimljeni su iz gornjeg rakursa, a oni ispod te razine, iz donjega.
Ravnina pogleda - kao sto i sam naziv kaže kamera je u ravnini pogleda, ovaj kut pokazuje da je subjekt jednak, i najčešće se koristi osim ukoliko se kutem ne želi sugerirati određena atmosfera tj. položaj subjekta.
Gornji rakurs - kamera se nalazi visoko iznad glave subjekta te se on čini malenim, uplašenim, slabim

Donji rakurs - kamera se nalazi ispod nivoa očiju gledatelja te se subjekt cini velikim, moćnim.
Nazivi koji se često mogu čuti, poput žablje i ptičje perspektive, odnose se samo na određene kutove snimanja.
Najviši gornji rakurs je ptičja perspektiva (kut je 90 stupnjeva gore ili dolje), a najniži donji rakurs je žablja.
Također ne tako često, ali koristi se i kosi kadar, kada je kamera nagnuta pod kutem na lijevu ili desnu stranu. Takav kadar se uglavnom korisi da izazove zbunjenost tj. da dočara nered, nemir kod gledatelja.