To vrijedi za igrani film, a u dokumentarnom filmu više se opisuje tema filma i način snimanja. Kad se riječ o animiranome filmu, scenarij se daje u obliku stripa: to je takozvani storyboard. Scenarij vrlo često piše autor filma, iako za postoji i zasebno zanimanje - scenarist.
Kad je scenarij adaptacija, obrada nekog kniževnog djela, scenarist je adaptator.
Scenarij najčešće sadrži pedesetak i više stranica.
Primjer scenarija:
INT. SUTERENSKI HODNIK ZGRADE – DAN
RUŽICA SLAVUJ (37), ozbiljna žena brižnog izraza lica i neskriveno prosijede kose, spusti se oprezno stepenicama u suterenski hodnik. Zidovi su puni mrlja od vlage, a žbuka se posvuda ljušti.
Ružica zastane pred starim vratima od nelakiranog drveta, te pokuca. Usput pomiriše zrak s gadljivim izrazom lica.
Vrata odškrine CRNIĆ (40), bljedoliki, mršavi i neobrijani muškarac, uznemireno gledajući u Ružicu. Ona se malo odmakne.
RUŽICA Gospodine Crnić... To sam ja.
Crnić ne reagira, samo viri kroz vrata.
RUŽICA (OPET) Ružica Slavuj, iz Centra za socijalnu skrb.
CRNIĆ Gdje su oni drugi?
RUŽICA Koji drugi? Nema drugih. Dajte, pustite me da uđem!
Crnić se nevoljko odmakne od vrata i propusti Ružicu u stan.
INT. CRNIĆEV STAN - DAN
Ružica oprezno korača kroz polumrak sobe, zakrčene hrpama starih novina i ispreturanim namještajem.
RUŽICA Hoćete upaliti svjetlo, molim vas!
CRNIĆ (sebi u bradu) Svjetlo... Šta će joj svjetlo!
Crnić požuri do prozora i razgrne stare plišane zavjese sa suterenskog prozora, zagrađenog rešetkama.
CRNIĆ (OPET) Evo vam svjetla, tu je svjetlo, ne treba vam elektrika! Jel ima svjetla? Ima!
Ružica pogleda oko sebe. Sa stropa visi gola žarulja, zamotana u alu-foliju. S dvaju stolnih lampi skinuto je sjenilo, a žarulje su također omotane folijom.