Kurikulum predmeta
OPIS PREDMETA:
Spoznaja i jačanje vlastitog kulturnog identiteta te upoznavanje i uvažavanje drugih i drukčijih kultura ključne su za uspješno funkcioniranje u današnjem globaliziranom svijetu. Fakultativna učionička i izvanučionička nastava engleskog jezika (od 6. do 10. godine učenja) potaknut će učenike na samostalno istraživanje različitih aspekata multikulturalnosti s ciljem boljeg razumijevanja sebe, drugih i društva u cjelini.
Kod učenika će se poticati kritičko mišljenje, razvijat će se jezične kompetencije i humanistički pogled na svijet. U digitalnom okruženju učenici će istraživačkim i suradničkim radom razvijati digitalnu kompetenciju odgovornog i sigurnog služenja IKT-om (informacijsko-komunikacijskom tehnologijom) te stvarati vlastite repozitorije znanja. Time će ojačati vlastitu kompetitivnost na sve zahtjevnijem tržištu rada, ali i komunikacijske vještine u svakodnevnom životu.
CILJEVI PREDMETA:
-
Unaprijediti jezične kompetencije engleskog jezika
-
Upoznati vrijednosti i posebnosti drugih kultura
-
Koristiti i razvijati digitalnu kompetenciju
-
Promicati jednakost i uvažavanje različitosti
DOMENE:
-
Komunikacijsko - jezično područje (EJ)
-
Međukulturalno područje
-
Digitalno područje
ISHODI U KOMUNIKACIJSKO - JEZIČNOM PODRUČJU:
ISHOD 1: Učenik se pisano izražava na engleskom jeziku
a) učenik piše kratak strukturiran tekst (od 80 do 100 riječi) na engleskom jeziku
Oblik vrednovanja: npr. piše opis svoga grada u 10 – 15 rečenica
b) učenik piše strukturiran tekst srednje dužine (od 100 do 150 riječi) koristeći jezične strukture srednje razine složenosti
Oblik vrednovanja: npr. piše pismo/e-mail učeniku druge kulturne pripadnosti u kojem će predstaviti sebe, svoj zavičaj i kulturu
c) učenik piše duži tekst (više od 150 riječi) složene jezične strukture različitih stilova i žanrova (npr. novinski članak, esej, priču)
Oblik vrednovanja: npr. piše novinski članak u kojem će promovirati svoj grad kao multikulturalan ili kao turističko središte
ISHOD 2: Učenik se usmeno izražava na engleskom jeziku
a) učenik sudjeluje u kratkom i jednostavnom strukturiranom razgovoru poznate tematike
Oblik vrednovanja: npr. odgovara na pitanja o sebi i svojoj okolini
b) učenik osmišljava i prezentira kratak i jednostavno strukturiran govor poznate tematike
Oblik vrednovanja: npr. piše i izvodi intervju s osobom koja pripada nekoj manjinskoj zajednici /drugoj kulturi
c) učenik sudjeluje u dužem strukturiranom razgovoru o poznatoj temi
Oblik vrednovanja: npr. raspravlja s grupom učenika zadanu temu suprotstavljanjem argumenata i iznosi svoje mišljenje
ISHOD 3: Učenik pokazuje razumijevanje autentičnih tekstova (slušnih, pisanih, audio-vizualnih)
a) učenik prepoznaje tražene informacije iz slušanog/gledanog/pročitanog teksta
Oblik vrednovanja: npr. piše točno/netočno kraj svake tvrdnje o onome što se slušalo/gledalo/čitalo
b) učenik izdvaja željene informacije iz slušanog/gledanog/pročitanog teksta
Oblik vrednovanja: npr. jedan učenik postavlja pitanje na koje želi dobiti odgovor i sam bira učenika koji će mu odgovoriti
c) učenik uspoređuje dvije odslušane/pročitane/odgledane pjesme/priče tražeći pritom sličnosti i razlike
Oblik vrednovanja: npr. navodi razlike u problematiziranju iste teme u dva različita slušna zapisa/teksta/videa
ISHODI U MEĐUKULTURALNOM PODRUČJU:
ISHOD 1: Učenik definira obilježja vlastite i drugih kultura
a) učenik na temelju različitih izvora i osobnog iskustva uočava i navodi obilježja vlastite i drugih kultura.
Oblik vrednovanja: npr. pomoću prikazanih simbola, povezuje značajke različitih kulturnih identiteta.
b) učenik opisuje obilježja različitih kultura.
Oblik vrednovanja: npr. na temelju tekstualnih i audiovizualnih izvora, objašnjava glavna obilježja prikazane kulture
c) učenik uspoređuje kulturne posebnosti različitih zemalja.
Oblik vrednovanja: npr. na temelju zvučnih zapisa, uspoređuje tradicijsku glazbu, na temelju dostupnih izvora, uspoređuje hrvatsku tradiciju s tradicijom drugih kultura.
|
RAZINA USVOJENOSTI |
|||
RAZRADA ISHODA |
Zadovoljavajuća |
Dobra |
Vrlo dobra |
Iznimna |
Učenik na temelju različitih izvora i osobnog iskustva uočava i navodi obilježja vlastite i drugih kultura. |
Učenik isključivo uz pomoć ovladava vokabularom te uočava i navodi osnovna obilježja vlastite i drugih kultura. |
Učenik uz učestalu pomoć ovladava vokabularom te uočava i navodi osnovna obilježja vlastite i drugih kultura. |
Učenik uz povremenu pomoć ovladava vokabularom te uočava i navodi osnovna obilježja vlastite i drugih kultura. |
Učenik samostalno ovladava vokabularom te uočava i navodi osnovna obilježja vlastite i drugih kultura. |
Učenik opisuje obilježja različitih kultura. |
Učenik isključivo uz pomoć opisuje obilježja različitih kultura. |
Učenik uz učestalu pomoć opisuje obilježja različitih kultura. |
Učenik uz povremenu pomoć opisuje obilježja različitih kultura. |
Učenik samostalno opisuje obilježja različitih kultura. |
Učenik uspoređuje kulturne posebnosti različitih zemalja. |
Učenik isključivo uz pomoć uspoređuje kulturne posebnosti različitih zemalja. |
Učenik uz učestalu pomoć uspoređuje kulturne posebnosti različitih zemalja. |
Učenik uz povremenu pomoć uspoređuje kulturne posebnosti različitih zemalja. |
Učenik samostalno uspoređuje kulturne posebnosti različitih zemalja. |
ISHOD 2: Učenik interpretira sličnosti i razlike između vlastite i drugih kultura
a) učenik identificira sličnosti i razlike između kultura.
Oblik vrednovanja: npr. izdvaja/prikazuje stereotipe u različitim kulturama.b) Učenik analizira određena obilježja pojedinih kultura.
Oblik vrednovanja: npr. opravdava postojanje stereotipa u određenim kulturama.
c) Učenik istražuje i promiče kulturni identitet.
Oblik vrednovanja: npr. samostalno istražuje jedan stari zanat u svom zavičaju te ga pomoću prezentacije ili videouratka predstavlja drugim učenicima; na temelju pročitanih članaka, pisano i usmeno analizira obilježja te ulogu sportske/medijske kulture u određenom društvu.
|
RAZINA USVOJENOSTI |
|||
RAZRADA ISHODA |
Zadovoljavajuća |
Dobra |
Vrlo dobra |
Iznimna |
Učenik identificira sličnosti i razlike između kultura.
|
Učenik isključivo uz pomoć identificira sličnosti i razlike između kultura.
|
Učenik uz učestalu pomoć identificira sličnosti i razlike između kultura.
|
Učenik uz povremenu pomoć identificira sličnosti i razlike između kultura.
|
Učenik samostalno identificira sličnosti i razlike između kultura.
|
Učenik analizira određena obilježja pojedinih kultura.
|
Učenik isključivo uz pomoć analizira određena obilježja pojedinih kultura.
|
Učenik uz učestalu pomoć analizira određena obilježja pojedinih kultura.
|
Učenik uz povremenu pomoć analizira određena obilježja pojedinih kultura.
|
Učenik samostalno analizira određena obilježja pojedinih kultura.
|
Učenik istražuje, čuva i promiče kulturni identitet.
|
Učenik isključivo uz pomoć istražuje, čuva i promiče kulturni identitet. |
Učenik uz učestalu pomoć istražuje, čuva i promiče kulturni identitet. |
Učenik uz povremenu pomoć istražuje, čuva i promiče kulturni identitet. |
Učenik samostalno istražuje, čuva i promiče kulturni identitet. |
ISHOD 3: Učenik uvažava i prihvaća druge i drukčije
a) Učenik prepoznaje ponašanje koje je dokaz kulturnih stereotipa i predrasuda.
Oblik vrednovanja: npr. na temelju viceva, prepoznaje utjecaje koje predrasude i stereotipi mogu imati na međukulturni dijalog.
b) Učenik iskazuje spremnost na prihvaćanje različitosti.
Oblik vrednovanja: npr. na temelju različitih izvora, objašnjava na koji nas način kulturne razlike obogaćuju.
c) Učenik primjenjuje humanističke vrijednosti poput prijateljstva, suradnje, altruizma i empatije u međukulturnoj komunikaciji.
Oblik vrednovanja: npr. na temelju razgovora s pripadnikom druge kulture, prezentira vaše sličnosti i zajedničke interese.
|
RAZINA USVOJENOSTI |
|||
RAZRADA ISHODA |
Zadovoljavajuća |
Dobra |
Vrlo dobra |
Iznimna |
Učenik prepoznaje ponašanje koje je dokaz kulturnih stereotipa i predrasuda. |
Učenik isključivo uz pomoć prepoznaje ponašanje koje je dokaz kulturnih stereotipa i predrasuda. |
Učenik uz učestalu pomoć prepoznaje ponašanje koje je dokaz kulturnih stereotipa i predrasuda. |
Učenik uz povremenu pomoć prepoznaje ponašanje koje je dokaz kulturnih stereotipa i predrasuda. |
Učenik samostalno prepoznaje ponašanje koje je dokaz kulturnih stereotipa i predrasuda. |
Učenik iskazuje spremnost na prihvaćanje različitosti. |
Učenik isključivo uz pomoć iskazuje spremnost na prihvaćanje različitosti. |
Učenik uz učestalu pomoć iskazuje spremnost na prihvaćanje različitosti. |
Učenik uz povremenu pomoć iskazuje spremnost na prihvaćanje različitosti. |
Učenik samostalno iskazuje spremnost na prihvaćanje različitosti. |
Učenik primjenjuje humanističke vrijednosti poput prijateljstva, suradnje, altruizma i empatije u međukulturnoj komunikaciji. |
Učenik isključivo uz pomoć primjenjuje humanističke vrijednosti poput prijateljstva, suradnje, altruizma i empatije u međukulturnoj komunikaciji. |
Učenik uz učestalu pomoć primjenjuje humanističke vrijednosti poput prijateljstva, suradnje, altruizma i empatije u međukulturnoj komunikaciji. |
Učenik uz povremenu pomoć primjenjuje humanističke vrijednosti poput prijateljstva, suradnje, altruizma i empatije u međukulturnoj komunikaciji. |
Učenik samostalno primjenjuje humanističke vrijednosti poput prijateljstva, suradnje, altruizma i empatije u međukulturnoj komunikaciji. |
ISHODI U DIGITALNOM PODRUČJU:
ISHOD 1: Učenik pretražuje informacije na Internetu i preispituje njihovu autentičnost i vjerodostojnost
a) koristi napredne mogućnosti tražilica za pretragu podataka.
Oblik vrednovanja: npr. temeljem naprednih kriterija pretraživanja internetskom tražilicom pretražuje specifične informacije
b) uspoređuje informacije dobivene iz različitih izvora.
Oblik vrednovanja: npr. na temelju slikovnih prikaza uspoređuje dobivene rezultate pretrage na internetu i vodi brigu o aktualnosti sadržaja i datumu nastanka
c) analizira pretražene informacije.
Oblik vrednovanja: npr. na temelju dobivenih prikaza internetske pretrage (npr. screenshot pretrage na određenu temu) odlučuje o točnosti dobivenih informacija
Razrada ishoda |
Zadovoljavajuća |
Dobra |
Vrlo dobra |
Iznimna |
- koristi napredne mogućnosti tražilica za pretragu podataka |
Učenik isključivo uz pomoć nastavnika postavlja složene parametre internetske tražilice |
Učenik uz učestalu pomoć nastavnika sužava pretragu na internetskoj tražilici |
Učenik uz povremenu pomoć nastavnika sužava pretragu na internetskoj tražilici |
Učenik samostalno sužava pretragu na internetskoj tražilici |
- uspoređuje informacije dobivene iz različitih izvora |
Učenik isključivo uz pomoć nastavnika odlučuje o relevantnosti istog sadržaja s različitih izvora |
Učenik uz učestalu pomoć nastavnika odlučuje o relevantnosti istog sadržaja s različitih izvora |
Učenik uz povremenu pomoć nastavnika odlučuje o relevantnosti istog sadržaja s različitih izvora |
Učenik samostalno odlučuje o relevantnosti istog sadržaja s različitih izvora |
- analizira pretražene informacije |
Učenik isključivo uz pomoć nastavnika odlučuje o točnosti i autentičnosti dobivenih podataka |
Učenik uz učestalu pomoć nastavnika odlučuje o točnosti i autentičnosti dobivenih podataka |
Učenik uz povremenu pomoć nastavnika odlučuje o točnosti i autentičnosti dobivenih podataka |
Učenik samostalno odlučuje o točnosti i autentičnosti dobivenih podataka |
ISHOD 2: Učenik komunicira sukladno Netiquette
a) pridržava se bontona u mrežnoj komunikaciji.
Oblik vrednovanja: npr. prilikom komunikacije s kolegama/icama i nastavnikom/icom na komunikacijskim platformama Loomen, Yammer i drugima upotrebljava primjerene izraze i načine komunikacije
b) reagira primjereno na kršenje Netiquette.
Oblik vrednovanja:npr.prilikom komunikacije na platformi, učenik primjećuje potencijalno negativno ponašanje te na njega upozorava druge učenike.
c) vlastitim primjerima utječe na sudionike u komunikaciji.
Oblik vrednovanja: npr. u slučaju negativne komunikacije na platformi, učenik odbija sudjelovati i svojom komunikacijom nastoji unaprijediti kvalitetu komunikacije sukladno Netiquette
Razrada ishoda |
Zadovoljavajuća |
Dobra |
Vrlo dobra |
Iznimna |
- pridržava se bontona u mrežnoj komunikaciji |
Učenik isključivo uz pomoć nastavnika komunicira s drugima na primjeren način |
Učenik uz učestalu pomoć nastavnika komunicira s drugima na primjeren način |
Učenik uz povremenu pomoć nastavnika komunicira s drugima na primjeren način |
Učenik samostalno komunicira s drugima na primjeren način |
- reagira primjereno na kršenje Netiquette |
Učenik isključivo uz pomoć nastavnika primjećuje kršenje Netiquette |
Učenik uz učestalu pomoć nastavnika odlučuje o primjerenoj reakciji na kršenje Netiquette |
Učenik uz povremenu pomoć nastavnika odlučuje o primjerenoj reakciji na kršenje Netiquette |
Učenik samostalno odlučuje o primjerenoj reakciji na kršenje Netiquette |
- vlastitim primjerima utječe na sudionike u komunikaciji |
Učenik isključivo uz pomoć nastavnika komunicira s drugima sukladno Netiquette |
Učenik uz učestalu pomoć nastavnika komunicira s drugima sukladno Netiquette |
Učenik uz povremenu pomoć nastavnika komunicira s drugima sukladno Netiquette |
Učenik samostalno komunicira s drugima sukladno Netiquette |
ISHOD 3: Učenik koristi sustave u oblaku za pohranu i preuzima/stvara sadržaje
a) Učenik preuzima sadržaje.
Oblik vrednovanja: npr. na temelju zadatka, učenik se svojim @AAI.edu.hr elektroničkim identitetom prijavljuje na platformu Loomen i preuzima dostupne sadržaje
b) Učenik kombinira sadržaje vodeći brigu o autorskim pravima.
Oblik vrednovanja: npr. pojedinačnim radom ili skupnim radom izrađuje digitalne materijale u kojima koristi fotografije/tekstove/video uratke s oznakom CC BY
c) Učenik izrađuje multimedijalne sadržaje i prenosi ih na centralni repozitorij.
Oblik vrednovanja: npr. poštujući zadane rokove za izvršenje zadatka i aktivnosti, pohranjuje vlastite uratke na zadano mjesto kolegija platforme Loomen
Razrada ishoda |
Zadovoljavajuća |
Dobra |
Vrlo dobra |
Iznimna |
- preuzima sadržaje |
Učenik isključivo uz pomoć nastavnika skida tražene sadržaje s interneta |
Učenik uz učestalu pomoć nastavnika skida tražene sadržaje s interneta |
Učenik uz povremenu pomoć nastavnika skida tražene sadržaje s interneta |
Učenik samostalno skida tražene sadržaje s interneta |
- kombinira sadržaje vodeći brigu o autorskim pravima |
Učenik isključivo uz pomoć nastavnika koristi sadržaje koji imaju oznaku CC BY |
Učenik uz učestalu pomoć nastavnika koristi sadržaje koji imaju oznaku CC BY |
Učenik uz povremenu pomoć nastavnika koristi sadržaje koji imaju oznaku CC BY |
Učenik samostalno koristi sadržaje koji imaju oznaku CC BY |
- izrađuje multimedijalne sadržaje i prenosi ih na centralni repozitorij |
Učenik isključivo uz pomoć nastavnika stvara vlastite uratke i prenosi ih na centralni repozitorij |
Učenik uz učestalu pomoć nastavnika stvara vlastite uratke i prenosi ih na centralni repozitorij |
Učenik uz povremenu pomoć nastavnika stvara vlastite uratke i prenosi ih na centralni repozitorij |
Učenik samostalno stvara vlastite uratke i prenosi ih na centralni repozitorij |