METODIKA GLAZBENE KULTURE I
Ciljevi kolegija: osposobiti studente 4. godine učiteljskog studija za organiziranje i izvođenje nastave glazbene kulture u prva četiri razreda osnovne općeobrazovne škole te za vođenje različitih izvannastavnih aktivnosti iz područja glazbene umjetnosti.
Oblici izvođenja nastave: predavanja, metodičke vježbe na fakultetu, metodičke vježbe u osnovnoj školi
Obveze studenata tijekom nastave i načini njihovog izvršavanja: nazočnost na predavanjima i metodičkim vježbama; studenti su obvezni prisustvovati nastavnim satovima učitelja/učiteljica u vježbaonici fakulteta te održati jedan uspješan javni sat Glazbene kulture u nižim razredima osnovne škole; studenti su obvezni prije javnog sata poslati elektroničkim putem pisanu pripravu za izvođenje nastavnoga sata i doći na konzultacije na kojima će pjevati i svirati sadržaje vezane uz temu nastavnog sata
Uvjeti za potpis: nazočnost nastavi (predavanjima i metodičkim vježbama), uspješno održan javni sat Glazbene kulture u osnovnoj školi
Teme:
- Glazbena kultura u osnovnoj školi
- Koncepcijski modeli u nastavi glazbe u osnovnoj školi
- Glazbeno područje u Nacionalnom okvirnom kurikulumu
- Nastavni plan i program za nastavu glazbene kulture
- Kurikulum nastave glazbene kulture
- Pristup pjevanju u općeobrazovnoj školi
- Učenje pjesme po sluhu
- Slušanje glazbe kao nastavno područje
- Sviranje u nastavi glazbe
- Dječje glazbeno stvaralaštvo
- Brojalice
- Glazbene igre
- Razvoj pedagoške misli i glazbenoga obrazovanja u 17., 18. i 19. stoljeću
- Glazbeno obrazovanje i novi pedagoški pravci u 20. stoljeću
- Europsko iskustvo u izradi kurikuluma nastave glazbe
- Umjetnička glazba u nastavi glazbene kulture
- Dječje pjesme u udžbenicima i pjesmaricama
Način polaganja ispita: prakični i pismenii kolokvij, završni ispit