Za tu prvu montiranu verziju scene ili cijelog filma rabi se naziv grubi rez, gruba montaža ili u filmskom žargonu, „grubi šnit“ filma (engl. rough cut, assembly).
Gruba montaža ili grubi rez je u osnovi stvaranje redoslijeda i povezivanje materijala na temelju knjige snimanja i njegove konkretne vrijednosti.
Taj grubi rez filma sadrži sve snimljene scene i obično je mnogo duži od konačne verzije filma. Od trenutka kad je grubi rez dovršen do konačnog montažnog izgleda filma proći će još mnogo vremena. Većina rezova bit će korigirana, svaka će scena biti nekoliko puta premontirana, a pojedine scene će izmijeniti redoslijed ili će možda biti potpuno izbačene iz filma.
Konačnu verziju filma zovemo fini rez, odnosno, u žargonu, „fini šnit“ (prema njemačkom fein Schnitt).
To je za montažera vjerojatno najzanimljiviji dio posla. Montažer svakom kadru na montažnom stolu produžuje život, stvara jednu skladnu i dinamičnu cjelinu koja pod njegovim „čarobnjačkim“rukama postaje ono što treba biti: još ljepša, još bolja.
Dolazi vrijeme kada je sve sazrelo za donošenje konačnih odluka. Naoružan iskustvom i osjećajem za ritam, montažer pristupa uspostavljanju takvog kontinuiteta radnje iz jednog kadra u drugi koji će kod gledalaca stvoriti osjećaje neizbježne, prirodne i elegantne veze.