Pojmovno određivanje marketinškog planiranja

"Ne planirati znači planirati neuspjeh"

                                                        Banjamin Franklin

Planiranje marketinga

Planiranje marketinga je priprema i određivanje načina ostvarivanja marketinških ciljeva.
Moramo raspolagati s dovoljno informacija, posjedovati znanje o metodama planiranja, uskladiti procese odlučivanja  te utvrditi odgovornost.
mp
Zašto je marketinško planiranje važno?
Marketinško planiranje je od ključne važnosti budući da tvrtke posluju u sve složenijoj okolini te pomaže uočiti sadašnje i potencijalne prijetnje.
Mnogobrojni vanjski i unutrašnji čimbenici djeluju jedan na druge i utječu na sposobnost ostvarivanja uspješne prodaje.Marketinški plan pomaže tvrtki da se nosi sa sve većom nestabilnošću, sve jačim pritiscima konkurencije i sve bržim tehnološkim promjenama.
Faze procesa planiranja

mp2
Što je marketing plan?

Marketing plan je pisani dokument u kojem se navode sve planirane marketinške aktivnosti te načini njihove kontrole. Kažemo da je marketinški plan "putokaz" za provedbu marketinške strategije i ostvarivanje marketinških ciljeva.

Vrste marketinških planova prema hijerarhiji:

a) strateški marketinški plan - strateški marketinški ciljevi  u razdoblju do 5 godina, usmjeren na ostvarivanje vizije i misije

b) taktički marketinški plan - određuje specifične marketinške taktike koje tvrtka odluči poduzimati u konkretnoj situaciji do godine dana

c) operativni (kratkoročni) - pravila, procedure i budžet za pojedini odjel, planovi kraći od godine dana

Vrste marketinških planova prema trajanju:

a) kratkoročni - većina marketinških planova u kojima se analizira trenutačna situacija i predviđa se potražnja na tržištu, određuju se ciljevi, strategije, taktike te financijske projekcije za jednu godinu

b) dugoročni - opisuju čimbenike koji utječu na marketinške aktivnosti poslovne organizacije za razdoblje dulje od godine dana

Koraci u izgradnji i primjerak marketing plana

Zadnji puta izmijenjeno: nedjelja, 24. svibnja 2020., 11:20