Pojmovno određivanje marketinškog planiranja
"Ne planirati znači planirati neuspjeh"
Banjamin Franklin
Planiranje marketinga
Marketing plan je pisani dokument u kojem se navode sve planirane marketinške aktivnosti te načini njihove kontrole. Kažemo da je marketinški plan "putokaz" za provedbu marketinške strategije i ostvarivanje marketinških ciljeva.
Vrste marketinških planova prema hijerarhiji:
a) strateški marketinški plan - strateški marketinški ciljevi u razdoblju do 5 godina, usmjeren na ostvarivanje vizije i misije
b) taktički marketinški plan - određuje specifične marketinške taktike koje tvrtka odluči poduzimati u konkretnoj situaciji do godine dana
c) operativni (kratkoročni) - pravila, procedure i budžet za pojedini odjel, planovi kraći od godine dana
Vrste marketinških planova prema trajanju:
a) kratkoročni - većina marketinških planova u kojima se analizira trenutačna situacija i predviđa se potražnja na tržištu, određuju se ciljevi, strategije, taktike te financijske projekcije za jednu godinu
b) dugoročni - opisuju čimbenike koji utječu na marketinške aktivnosti poslovne organizacije za razdoblje dulje od godine dana
Koraci u izgradnji i primjerak marketing plana