Moralno dobro i moralno ispravno
Moralno dobro i moralno ispravno
Profesorica B. cijelu je večer ispravljala zadaće iz matematike. Posljednja zadaća koju je ispravila pripadala je Grgi iz 4.a. Kada je zbrojila bodove, pokazalo se da Grga treba dobiti dvojku i da mu za trojku nedostaju dva boda. Ukoliko sada dobije dvojku, razmišljala je profesorica B., imat će iz matematike na kraju četvrtog razreda najviše četvorku i neće proći s odličnim. S vrlo dobrim uspjehom i četvorkom iz matematike sigurno neće imati dovoljno bodova da se upiše na studij elektrotehnike i računarstva, a to je jedino što ga uistinu zanima. Kada bi pak sada dobio trojku, na kraju bi mu mogla zaključiti peticu i sve bi bilo u redu.
Matematika jest egzaktna, uvjeravala je samu sebe, no dva boda bih naprosto mogla dodati, ionako nitko neće primijetiti. Grga je sjajan momak i silno se trudi, nije od onih koji očekuju i zahtijevaju dobre ocjene iako nisu uložili nikakav trud, a po sposobnostima nimalo ne zaostaje za kolegicama i kolegama iz razreda. No, Grgini roditelji imaju skromne prihode i ne mogu mu, kao što je to slučaj kod ostalih odlikaša u razredu, priuštiti instrukcije. Uostalom, Grga gotovo svake subote mora pomagati ocu koji u slobodno vrijeme dodatno radi kako bi obitelj mogla normalno živjeti.
Pitanja:
1. Treba li profesorica B. dodati Grgi dva boda?
2. Koja su od ponuđenih obrazloženja idu u prilog pozitivnom, a koja u prilog negativnom odgovoru?
a/ zato što Grgu treba ocjenjivati na isti način kao i ostale
b/ zato što Grga nije u istoj situaciji kao i drugi
c/ zato što bi to bilo na štetu drugih kandidata za upis na studij elektrotehnike
d/ zato što bi tada Grga bio u privilegiranom položaju u odnosu na ostale
e/ zato što bi to Grgi mnogo pomoglo u životu
f/ zato što svatko treba dobiti ocjenu koju je zaslužio.
3. Kako bi ti obrazložio/la svoj odgovor na 1. pitanje? Zbog čega?